Sztuczna inteligencja jest już wszędzie wokół nas. Jest w naszych systemach GPS, telefonach i laptopach, inteligentnych urządzeniach domowych i nie tylko. A wraz z rozwojem technologii, prawdopodobnie zobaczymy, jak staje się ona jeszcze bardziej zakorzeniona w naszym codziennym życiu. Jeszcze przed wprowadzeniem ChatGPT ankieta przeprowadzona przez IBM wykazała, że 44% firm chciało już korzystać ze sztucznej inteligencji. Biorąc pod uwagę wszystkie zmiany w ciągu ostatniego roku, liczba ta z pewnością gwałtownie wzrośnie.
Sztuczna inteligencja może pomóc naszemu społeczeństwu iść naprzód i wzbogacić nasze życie, umożliwiając nam pokonywanie barier językowych, poprawę komunikacji, przyspieszenie projektów, a nawet rozwiązywanie złożonych problemów gospodarczych i kwestii klimatycznych w przyszłości. Jednak wraz z tymi postępami pojawia się ryzyko, w szczególności związane z tym, jak cyberprzestępcy mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję, aby zwiększyć skuteczność swoich oszustw.
Laura Kankaala wyjaśnia to najlepiej: "Często słyszy się, że tylko dobra sztuczna inteligencja może powstrzymać złą sztuczną inteligencję. I prawdopodobnie jest to prawda, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Ale na razie musimy bardziej martwić się o złych ludzi korzystających z dobrej sztucznej inteligencji. A jedynym sposobem na walkę z tym jest dobre bezpieczeństwo w Internecie, świadomość i staranność".
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak wyprzedzić cyberzagrożenia w erze sztucznej inteligencji, pobierz nasz eBook już dziś.