W dniu 21.4.2021 r. została wydana decyzja Prezesa UOKiK dotycząca wybranych zagadnień związanych z usługami o podwyższonej opłacie. Pełną wersję decyzji znajdziesz tutaj.
Uprzejmie informujemy, iż na kanwie przywołanej Decyzji, sieć Plus wprowadzi specjalną procedurę reklamacyjną, która będzie miała zastosowanie do rozpatrywanych reklamacji Klientów odnośnie usług premium, zakresu udzielanych informacji w odpowiedziach na reklamacje oraz dostosujemy proces reklamacyjny w taki sposób, aby Klienci sieci Plus mieli szeroki dostęp do niezbędnych informacji o podmiocie realizującym świadczenie dodatkowe, jak i samym świadczeniu dodatkowym.
zostali dotknięci skutkami praktyk opisanych w Decyzji i spełniają następujące warunki:
oraz
W terminie 1 miesiąca od dnia uprawomocnienia się Decyzji, sieć Plus przygotuje jednorazowe przysporzenie w kwocie stanowiącej równowartość podwojonej opłaty poniesionej przez Konsumenta z tytułu skorzystania z ww. usługi.
Przekazania rekompensaty nastąpi przez:
albo
Zwrot przyznanej kwoty rekompensaty w formie przelewu na rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na adres uprawnionego Abonenta (Konsumenta) dokonany zostanie w terminie 21 dni roboczych od dnia uzyskania informacji przez siec Plus o wyborze ww. formy rekompensaty (wraz z niezbędnymi danymi) przez kontakt uprawnionego Abonenta-Konsumenta z Obsługą Klienta (infolinia) lub wiadomość e-mail na adres bok@plus.pl w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości SMS).
Plus poinformuje uprawnionych Abonentów (Konsumentów) o możliwości, sposobie oraz terminie wyboru formy rekompensaty przez wysłanie wiadomości SMS pod numer Abonenta znajdujący się w bazie Spółki o treści:
„Decyzja UOKiK DOZIK X/2021 przysluguje Ci rekompensata xx zł [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] przez pomniejszenie faktury, przelew, przekaz pocztowy.Wybierz forme i poinformuj nas o decyzji w ciagu 14 dni/infolina lub e-mail:bok@plus.pl/.Przy braku decyzji pomniejszymy Twoja faktura o xx zł. Info o decyzji/rekompensacie dostepna na plus.pl”.
W tym samym dniu, w którym nastąpi wysyłka wiadomości SMS, Plus poinformuje uprawnionych Abonentów-Konsumentów o możliwości, sposobie oraz terminie wyboru formy rekompensaty poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres znajdujący się w bazie Spółki o treści:
„Drogi Kliencie, w związku realizacją decyzji wydanej przez Prezesa UOKiK nr DOZIK X/2021 z dnia X kwietnia 2021 r. informujemy, iż przysługuje Ci rekompensata w wysokości xx zł netto to jest xx zł brutto w jednej z wybranych form: pomniejszenie bieżącego zobowiązania, przelew na konto, przekaz pocztowy. Termin na poinformowanie Spółki o wyborze ww. formy rekompensaty to 14 dni. O swoim wyborze możesz nas poinformować kontaktując się z Obsługą Klienta lub wysyłając e-maila na bok@plus.pl. W przypadku niedokonania przez Ciebie wyboru rekompensaty pomniejszymy Twoją fakturę o xx zł netto to jest xx zł brutto. Informacja o decyzji i rekompensacie dostępna jest również na naszej stronie internetowej www.plus.pl.”
Plus poinformuje o przyznaniu i kwocie rekompensaty uprawnionych Abonentów (Konsumentów), którzy dokonali wyboru formy rekompensaty przez pomniejszenie bieżącego salda płatności na koncie lub uwzględnienie przez Spółkę nadpłaty na koncie Abonenta (Konsumenta) - przez zamieszczenie informacji w fakturze uprawnionego Abonenta (Konsumenta) o treści: ”W związku z decyzją UOKiK nr DOZIK X/2021 z dnia XX.X.2021 r. w sprawie SMS Premium przyznana, została kwota rekompensaty w wysokości XX zł” [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota]
Plus poinformuje uprawnionych Abonentów-Konsumentów, którzy dokonali wyboru formy rekompensaty w formie przekazu na rachunek bankowy lub przekazu pocztowego - przez wysłanie wiadomości SMS pod numer Abonenta znajdujący się w bazie Spółki o treści:
* w przypadku rachunku bankowego: „W związku z decyzja UOKiK nr DOZIK X/2021 z dnia XX.X.2021 r. w sprawie SMS Premium przyznana została kwota rekompensaty w wysokości XX zł. [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] Zwrot rekompensaty nastąpi na rachunek bankowy”
* w przypadku przekazu pocztowego: „W związku z decyzja UOKiK nr DOZIK X/2021 z dnia XX.X.2021 r. w sprawie SMS Premium przyznana została kwota rekompensaty w wysokości XX zł. [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] Zwrot rekompensaty nastąpi przekazem pocztowym”.
zostali dotknięci skutkami praktyk opisanych w Decyzji i spełniają następujące warunki:
oraz
W terminie 5 miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji, Plus wypłaci jednorazowe przysporzenia w kwocie stanowiącej równowartość podwojonej opłaty poniesionej przez Konsumenta z tytułu skorzystania z ww. usługi w terminie 2 miesięcy od dnia uprawomocnienia się Decyzji.
Przekazania rekompensaty byłym Abonentom-Konsumentom nastąpi przez:
lub
Spółka poinformuje uprawnionych byłych Abonentów-Konsumentów o możliwości, sposobie oraz terminie wyboru formy rekompensaty poprzez kontakt telefoniczny na posiadane w bazie numery kontaktowe uprawnionych Abonentów. W tym celu konsultanci Plusa nawiążą trzy próby połączenia telefonicznego w ciągu kolejnych następujących po sobie dni roboczych w różnych porach tj. 10.00, 13.00, 16.00. Przeprowadzona rozmowa telefoniczna zostanie nagrana. W przypadku braku możliwości nawiązania połączenia telefonicznego z uprawnionym Abonentem po ww. próbach nie będą one ponawiane przez Spółkę.
Konsultanci sieci Plus w trakcie ww. rozmowy telefonicznej pozyskają informacje o wyborze przez uprawnionego Abonenta formy rekompensaty oraz niezbędne w tym celu dane (w szczególności numer rachunku bankowego lub adres pocztowy). W przypadku, jeśli uprawiony były Abonent (Konsument) nie wyrazi chęci telefonicznego przekazania informacji o numerze konta lub adresu, sieć Plus poinformuje o możliwości przesłania numeru konta lub adresu w terminie 5 dni od dnia przeprowadzenia ww. rozmowy na adres bok@plus.pl.
W przypadku braku dysponowania przez Plusa numerem kontaktowym uprawnionych Konsumentów lub w przypadku braku kontaktu telefonicznego 4-tego dnia roboczego po wykonaniu pierwszego połączenia, Plus poinformuje ww. uprawnionych Konsumentów o możliwości, sposobie oraz terminie wyboru formy rekompensaty drogą listowną (listem poleconym) oraz przez wiadomość e-mail na adresy posiadane w bazie Spółki.
Pisma oraz wiadomość elektroniczna będą miały następującą treść:
„Uprzejmie informuję, że w związku z decyzją UOKiK nr DOZIK X/2021 z dnia XX.X.2021 r. w sprawie SMS Premium, przyznana została Panu/Pani kwota XX zł [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota], co stanowi dwukrotność reklamowanej w latach ubiegłych sumy w ramach usługi SMS Premium. W celu uzyskania przyznanej rekompensaty, proszę o dyspozycję w kwestii wybranej formy, w jakiej oczekuje Pan/Pani jej przekazania tj.
Dyspozycję należy przekazać do Polkomtel Sp. z o.o. w terminie 21 dni kalendarzowych od daty otrzymania pisma/ wiadomości e-mail. W tym celu prosimy o kontakt pod numerem 601102552, elektronicznie na adres bok@plus.pl lub pisemnie na adres Polkomtel Sp. z o.o., ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa z dopiskiem „Reklamacje – rekompensata UOKiK”.
Bardzo proszę również o przekazanie informacji, w jakiej formie oczekuje Pan potwierdzenia dokonanych ustaleń w sprawie przyznanej rekompensaty (wiadomość email, list)”.
Plus za pomocą wiadomości e-mail lub listownie (w zależności od decyzji uprawnionego byłego Abonenta-Konsumenta przekazanej podczas rozmowy telefonicznej, drogą e-mail na adres bok@plus.pllub pisemnie) potwierdzi ustalenia dokonane z uprawnionym Abonentem tj. informacje o terminie przyznania rekompensaty i wybranym przez uprawnionego byłego Abonenta sposobie skorzystania z rekompensaty w terminie do 3 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o decyzji Konsumenta co do formy rekompensaty.
Treść potwierdzeń będzie miała następującą treść:
Email/pismo
„W nawiązaniu do przeprowadzonej rozmowy telefonicznej/zgłoszenia pisemnego/mailowego potwierdzamy, że przyznana rekompensata w kwocie xx zł [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] zostanie przekazana przelewem na wskazane konto, co nastąpi w terminie do 21 dni roboczych od dnia uzyskania przez spółkę informacji o numerze konta.”
SMS
„Potwierdzamy, ze przelew przyznanej rekompensaty w kwocie XX zł [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] nastąpi na wskazane konto w terminie do 21 dni roboczych od dnia uzyskania przez spółkę informacji o numerze konta. Plus”
Email/pismo
„W nawiązaniu do przeprowadzonej rozmowy telefonicznej/zgłoszenia pisemnego/mailowego potwierdzamy, że przyznana rekompensata w kwocie XX zł [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] zostanie przekazana przekazem pocztowym w terminie do 21 dni roboczych od pozyskania adresu.”
SMS
„Potwierdzamy, ze przelew przyznanej rekompensaty w kwocie xx zł [w miejsce xx podana zostanie konkretna kwota] nastąpi przekazem pocztowym w terminie do 21 dni roboczych od pozyskania adresu. Plus”.