iplus-logo

Aplikacja iPlus

Obsługa konta

Pobierz
Biuro Prasowe Sponsoring i CSR

Siatkówka oczami Polaków - emocje i współpraca

Sponsoring i CSR 12.09.2025

Kilka dni temu zakończyły się Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Kobiet w Tajlandii. Od dziś o medale powalczą mężczyźni podczas Mistrzostw Świata na Filipinach. Operator sieci Plus, od 27 lat dumny sponsor polskiej siatkówki, aktywnie wspiera rozwój rodzimego sportu. Z tej okazji powstało badanie dotyczące poziomu zainteresowania sportem oraz postrzegania sponsoringu sportowego w Polsce. Kibice będą mogli zajrzeć za kulisy mistrzostw dzięki relacjom publikowanym na kanałach społecznościowych Plusa.

W badaniu „Siatkówka oczami Polaków” na reprezentatywnej grupie 1001 osób, aż dwie trzecie respondentów zadeklarowało, że interesuje się sportem. Co czwarty badany przyznaje, że jest to silna fascynacja. Wśród fanów sportu siatkówka zajmuje drugie miejsce pod względem popularności (56% wskazań), ustępując jedynie piłce nożnej (64%). Kolejne dyscypliny to skoki narciarskie, lekkoatletyka, tenis oraz sporty motorowe. Wśród trzech najpopularniejszych sportowców w kraju, pod względem śledzenia w mediach społecznościowych i tradycyjnych, zaraz za Robertem Lewandowskim i Igą Świątek badani wskazują siatkarza – Bartosza Kurka, co dodatkowo podkreśla rosnącą popularność siatkówki w Polsce.

Zaangażowanie kibiców siatkówki

Ponad połowa osób regularnie śledzących wydarzenia sportowe ogląda mecze siatkówki, a dla 29% z nich to właśnie ta dyscyplina jest ulubioną. Jest jednym ze sportów, wobec którego wielu badanych deklaruje swoje zaangażowanie i twierdzi, że kibicowanie siatkarzom stanowi ważną część ich życia.

Siatkówka jest jedną z dyscyplin chętniej oglądanych w towarzystwie – podobnie jak skoki narciarskie czy piłka nożna. Nadal jednak dominuje przeżywanie wydarzeń sportowych w pojedynkę – ponad 50% wskazań.

W przypadku prawie wszystkich dyscyplin sportowych najczęstszym kanałem, w którym są one śledzone, jest telewizja (oglądanie wydarzeń na żywo). Inne popularne formy odbioru wydarzeń siatkarskich to oglądanie skrótów i najważniejszych fragmentów meczów, czytanie artykułów i analiz oraz śledzenie relacji z rozgrywek w internecie.

Sponsoring sportowy – wsparcie czy reklama?

Z pojęciem sponsoringu sportowego zaznajomiona jest ponad połowa Polaków (51%). Najczęściej utożsamiane jest ono ze wsparciem finansowym lub rzeczowym zawodników, drużyn oraz wydarzeń sportowych. Drugą definicją podawaną przez respondentów jest ‘finansowanie w zamian za ekspozycję marki i reklamę’.

Ponad połowa Polaków (61%) dobrze ocenia sponsoring sportowy, a jeszcze wyższy odsetek (72%) pozytywnie określa działania firm mające na celu wsparcie wydarzeń, drużyn lub poszczególnych zawodników. Marki angażujące się w sponsoring są postrzegane jako budzące sympatię, szacunek i wdzięczność, a także jako wyróżniające się na rynku i zaangażowane w sprawy istotne społecznie.

Siatkówka łączy zaangażowaniem

Siatkówka to nie tylko sport – to emocje, wspólnota i jedna z najchętniej oglądanych dyscyplin w Polsce. Sponsoring to nie tylko prezentacja marki i reklama, ale przede wszystkim zaangażowanie
w rozwój sportu, wsparcie na poziomie krajowym i międzynarodowym. Dzięki sponsorom takim jak Plus, polskie siatkarki i siatkarze mogą godnie reprezentować nasz kraj na arenie międzynarodowej, a kibice – z dumą śledzić ich kolejne zwycięstwa.

Specjalne relacje prosto z Filipin oraz publikacje z siatkarzami dostępne będą na Facebooku, Instagramie i TikToku Plusa.

*Źródło: Badanie „Siatkówka oczami Polaków” zrealizowane przez Pentagon, lipiec 2025 r. Reprezentatywna grupa N=1001 osób w wieku od 16 do 69 lat. Metoda: CAWI.

Michalina Chyż-Kozak

Specjalista ds. Promocji i PR

Więcej moich artykułów

Podobne artykuły