Aplikacja INFO

Aplikacja INFO służy do komunikacji z klientem, który dokonał w Plusie zakupu na raty telefonu.

Jak działa aplikacja INFO i do czego służy:

  • wyświetla komunikaty przypominające o potrzebie zapłaty raty za sprzęt
  • umożliwia szybkie połączenie z odpowiednim działem pomocy w Plusie,
  • pozwala zdalnie zablokować urządzenia w przypadku kradzieży urządzenia, zgubienia lub braku spłaty rat,
  • umożliwia nawiązywanie połączeń alarmowych nawet gdy telefon jest zablokowany.

Po spłaceniu wszystkich rat Klientowi nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana.

Lista telefonów, na których instalowana jest aplikacja INFO znajduje się tutaj

 
  • Samsung Galaxy A5 (2017)
  • Samsung Galaxy A6
  • Samsung Galaxy A6+
  • Samsung Galaxy A7
  • Samsung Galaxy A8
  • Samsung Galaxy A9
  • Samsung Galaxy A70
  • Samsung Galaxy A50
  • Samsung Galaxy A40
  • Samsung Galaxy J6
  • Samsung Galaxy J6+
  • Samsung Galaxy J7 (2017)
  • Samsung Galaxy Note 8
  • Samsung Galaxy Note 9
  • Samsung Galaxy S7
  • Samsung Galaxy S7 Edge
  • Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8+
  • Samsung Galaxy S9
  • Samsung Galaxy S9+
  • Samsung Galaxy S10
  • Samsung Galaxy S10e
  • Samsung Galaxy S10+
 

Najczęściej zadawane pytania

Do czego służy aplikacja INFO instalowana w telefonach Samsung?

Aplikacja INFO służy do komunikacji Plusa z klientem, który dokonał w Plusie zakupu na raty telefonu. Działanie aplikacji INFO ogranicza się tylko i wyłącznie do wyświetlania komunikatów dotyczących rat i ewentualnie zablokowana telefonu w przypadku jego kradzieży lub braku spłaty rat. Nawet jednak mimo zablokowania telefonu klient ma możliwości dzwonienia na numery alarmowe oraz do działu windykacji naszej sieci w celu wyjaśnienia sytuacji.

Aplikacja INFO wykorzystuje standardowe komponenty urządzenia Samsung czyli Knox, Knox Enrollment Service, Menadżer zaw. KNOX.

Aplikacja INFO powstała do ochrony klientów uczciwych przed niewielką, ale niestety wciąż istniejącą grupą nieuczciwych osób i praktykami jakie stosują.

Niestety zdarza się, że nieuczciwe osoby podpisują umowy nabycia sprzętu na raty, po czym nie spłacają rat i sprzedają telefony np. w lombardach, komisach czy innych podobnych punktach. Osoby kupujące telefony w takich miejscach, a więc z drugiej ręki nie mają świadomości nabywania zadłużonego i zablokowanego urządzenia. Zarówno ta aplikacja, jak i możliwość sprawdzenia na naszej stronie internetowej www.plus.pl/formularze/formularz-imei pozwala takim osobom uniknąć oszustwa i zakupu telefonu, który jest obciążony niespłaconymi ratami.

Zdarza się też, że ktoś po prostu zapomniał zapłacić jednej raty – jednak wówczas telefon nie jest blokowany.

Czy Operator lub firma Samsung ma dostęp do danych klienta?

Ani Plus jako operator, ani firma Samsung, czyli producent urządzenia, ani jakakolwiek inna firma nie mają dostępu do żadnych danych klienta. Wszystkie dane klienta zapisane w telefonie są całkowicie bezpieczne.

Czy klient może odinstalować aplikację INFO?

Po spłaceniu wszystkich rat za zakupiony telefon klientowi nadawane jest uprawnienie do samodzielnego odinstalowania aplikacji. Klient może wówczas usunąć aplikację INFO lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana.

  

Po spłacie wszystkich rat klient otrzymuje uprawnienie do odinstalowania aplikacji INFO. Wówczas należy:

  1. Wybrać opcję „USTAWIENIA" w menu urządzenia;
  2. Wybrać opcję „APLIKACJE";
  3. Z listy aplikacji wybrać aplikację „Info";
  4. Nacisnąć przycisk „ODINSTALUJ".
 

Na jakiej podstawie Plus dokonuje instalacji aplikacji INFO?

Klient podpisujący umowę w promocji ze sprzedażą sprzętu na raty w sieci Plus, w jej regulaminie znajdzie następujące zapisy: „Polkomtel informuje, iż w oprogramowaniu urządzenia telekomunikacyjnego dokonano implementacji aplikacji wspierającej komunikację i realizację umowy i umowy ratalnej." oraz „Polkomtel zastrzega sobie prawo własności przedmiotu sprzedaży aż do uiszczenia ceny w całości."

Powyższe zapisy oznaczają, że właścicielem telefonu do czasu zapłaty wszystkich rat jest Polkomtel.

Jaki jest wpływ aplikacji INFO na wydajność i zajętość pamięci telefonu?

Obciążenie systemu telefonu przez aplikację INFO jest bliskie 0% (właściwie prawie nie mierzalne). Wynika to z faktu, iż aplikacja INFO jest aktywne jedynie podczas instalacji oraz w chwili otrzymania i wyświetlenia komunikatu. Również te aktywności są na tyle krótkotrwałe i nie obciążające systemu, że stwierdzenie o obciążeniu bliskim 0% jest jak najbardziej uzasadnione.