VoLTE (z ang. Voice over LTE)

to nowoczesny sposób realizowania połączeń głosowych z wykorzystaniem technologii LTE. Dotychczas połączenia realizowane były jedynie w technologii 3G lub 2G.

Dzięki VoLTE zyskujesz:

  • Lepsze zestawienie połączenia z wybranym rozmówcą
  • Lepszą jakość dźwięku niż dotychczas
  • Korzystasz z Internetu z prędkością technologii LTE podczas rozmowy telefonicznej

Co jest potrzebne aby skorzystać z usługi VoLTE:

Odpowiedni telefon

Szczegóły

Aktywna usługa
VoLTE

Szczegóły

Odpowiednia taryfa

Szczegóły

Zasięg sieci LTE

Szczegóły

Pomoc. Najczęstsze pytania

Co to jest VoLTE?

VoLTE to skrót od angielskiej nazwy „Voice-over-LTE" i oznacza nowoczesną technologię umożliwiającą realizowanie połączeń głosowych w sieci LTE. Dotychczas połączenia realizowane były za pośrednictwem sieci 3G i 2G, a technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych. Dzięki VoLTE Klienci Plusa mogą teraz rozmawiać i SMS-ować z prędkością LTE.

Jakie są zalety korzystania z VoLTE?

VoLTE pozwala na szybsze zestawienie połączenia z wybranym rozmówcą. Zauważalna jest także lepsza, bardziej czysta jakość dźwięku niż dotychczas. A wszystko to dzięki niezmiennej prędkości internetu LTE podczas rozmowy.

Do kogo skierowana jest usługa VoLTE?

Z technologii VoLTE mogą skorzystać Klienci indywidualni oraz Przedsiębiorcy posiadający REGON ofert abonamentowych Plus oraz Klienci ofert na kartę.

Co jest konieczne do skorzystania z VoLTE w Plusie?

Aby móc skorzystać z technologii VoLTE konieczne jest:

  1. posiadanie telefonu, który wpiera tę technologię, z aktualnym oprogramowaniem systemowym, z włączoną w ustawieniach funkcją rozmów poprzez LTE
  2. karta USIM z aktywną usługą LTE (w przypadku Klientów abonamentowych usługa LTE dostępna jest we wszystkich ofertach bazujących na cennikach taryf PLUS. i LTE oraz Plush dla Firm)
  3. włączona usługa VoLTE w systemach Polkomtel
  4. zasięg sieci LTE
Jakie telefony wspierają technologię VoLTE?

W celu skorzystania z technologii VoLTE należy posiadać model telefonu wpierający tę funkcjonalność i posiadający aktualne oprogramowanie systemowe. Poniżej lista modeli telefonów, które przeszły przez proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE.

Wyżej wymienione telefony mają w ustawieniach włączoną funkcję rozmów przez LTE. Upewnij się, że twój telefon ma zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemowe i aktualizacje aplikacji. Nie gwarantujemy poprawnego działania technologii VoLTE na modelach telefonów, które nie przeszły certyfikacji czy zakupionych poza Polkomtel lub ze zmodyfikowanym oprogramowaniem.

Gdzie w ustawieniach telefonu sprawdzić czy technologia LTE jest na pewno włączona?

Należy wejść w „Ustawienia" → „Sieć komórkowa" → i sprawdzić „Połączenie VoLTE"

Z pozycji ustawień telefonu możesz zarządzać funkcjonalnością - włączać ją i wyłączać. W zależności od sytemu operacyjnego podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.

Jak aktywować usługę VoLTE?

Dla Klientów ofert abonamentowych spełniających warunki korzystania z technologii VoLTE aktywacja usługi odbywa się automatycznie natomiast w przypadku gdy to nie nastąpi usługę można aktywować samodzielnie.

W przypadku ofert abonamentowych aktywację usługi VoLTE można zlecić:

  • wysyłając SMSa na numer 2601 w treści wpisując WlaczVoLTE
  • dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer +48 601102601 (z dowolnego telefonu)

W przypadku ofert na kartę:

  • wpisując krótki kod *101*11*1317# i naciskając zieloną słuchawkę

Jeśli aktywacja usługi się nie powiedzie sprawdź czy nie posiadasz usługi kolidującej.

Jakie usługi wykluczają skorzystanie z VoLTE

Usługa VoLTE nie zostanie aktywowana, jeśli Klient korzysta z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM, Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me, Roaming Assistant, VPN, Aplikacyjne Wi-Fi Calling+, ACL (Access List), Wizytówka.

Jak rozpoznać czy połączenie realizowane jest w technologii VoLTE czy tak jak dotychczas?

O realizacji połączenia poprzez sieć LTE świadczyć będzie pojawienie się logo LTE w górnej części ekranu telefonu podczas trwania połączenia.

Co się stanie jeśli rozpocznę połączenie w zasięgu technologii LTE, ale w trakcie połączenia utracę zasięg LTE?

Wówczas połączenie będzie kontynuowane w ramach innej, dostępnej na danym obszarze technologii, tj. 3G czy 2G

Czy usługa działa w roamingu?

Usługa działa na terenie Polski.

Odpowiedni telefon

Aby korzystać z usługi VoLTE musisz posiadać telefon, który wspiera funkcjonalność VoLTE, posiadający aktualne oprogramowanie systemowe. Poniżej lista modeli telefonów, które przeszły przez nasz proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE w sieci Plus.

Telefony z aktualnym oprogramowaniem mają w ustawieniach już włączoną funkcję rozmów przez LTE.

Aktywna usługa VoLTE

Dla Klientów ofert abonamentowych spełniających warunki korzystania z technologii VoLTE aktywacja usługi odbywa się automatycznie natomiast w przypadku gdy to nie nastąpi usługę można aktywować samodzielnie.

W przypadku ofert abonamentowych aktywację usługi VoLTE można zlecić:

  • wysyłając SMSa na numer 2601 w treści wpisując WlaczVoLTE
  • dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer +48 601102601 (z dowolnego telefonu)

W przypadku ofert na kartę:

  • wpisując krótki kod *101*11*1317# i naciskając zieloną słuchawkę

Odpowiednia taryfa

Warunkiem korzystania z usługi VoLTE jest aktywna usługa LTE, która dostępna jest we wszystkich ofertach na Kartę oraz we wszystkich ofertach abonamentowych opierających się na cennikach taryf: PLUS. i LTE, PLUSH ABO oraz Plus dla Firm

Zasięg sieci LTE

To czy jesteś w zasięgu sieci LTE sprawdzisz na wyświetlaczu telefonu przy ikonce zasięgu sieci