VoLTE (z ang. Voice over LTE)
to nowoczesny sposób realizowania połączeń głosowych z wykorzystaniem technologii LTE. Dotychczas połączenia realizowane były jedynie w technologii 3G lub 2G.
Dzięki VoLTE zyskujesz:
- Lepsze zestawienie połączenia z wybranym rozmówcą
- Lepszą jakość dźwięku niż dotychczas
- Korzystasz z Internetu z prędkością technologii LTE podczas rozmowy telefonicznej
Co jest potrzebne aby skorzystać z usługi VoLTE:
Pomoc. Najczęstsze pytania
VoLTE to skrót od angielskiej nazwy „Voice-over-LTE" i oznacza nowoczesną technologię umożliwiającą realizowanie połączeń głosowych w sieci LTE. Dotychczas połączenia realizowane były za pośrednictwem sieci 3G i 2G, a technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych. Dzięki VoLTE Klienci Plusa mogą teraz rozmawiać i SMS-ować z prędkością LTE.
VoLTE pozwala na szybsze zestawienie połączenia z wybranym rozmówcą. Zauważalna jest także lepsza, bardziej czysta jakość dźwięku niż dotychczas. A wszystko to dzięki niezmiennej prędkości internetu LTE podczas rozmowy.
Z technologii VoLTE mogą skorzystać Klienci indywidualni oraz Przedsiębiorcy posiadający REGON ofert abonamentowych Plus oraz Klienci ofert na kartę.
Aby móc skorzystać z technologii VoLTE konieczne jest:
- posiadanie telefonu, który wpiera tę technologię, z aktualnym oprogramowaniem systemowym, z włączoną w ustawieniach funkcją rozmów poprzez LTE
- karta USIM z aktywną usługą LTE (w przypadku Klientów abonamentowych usługa LTE dostępna jest we wszystkich ofertach bazujących na cennikach taryf PLUS. i LTE oraz Plush dla Firm)
- włączona usługa VoLTE w systemach Polkomtel
- zasięg sieci LTE
W celu skorzystania z technologii VoLTE należy posiadać model telefonu wpierający tę funkcjonalność i posiadający aktualne oprogramowanie systemowe. Poniżej lista modeli telefonów, które przeszły przez proces certyfikacji i umożliwiają korzystanie z VoLTE.
Wyżej wymienione telefony mają w ustawieniach włączoną funkcję rozmów przez LTE. Upewnij się, że twój telefon ma zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemowe i aktualizacje aplikacji. Nie gwarantujemy poprawnego działania technologii VoLTE na modelach telefonów, które nie przeszły certyfikacji czy zakupionych poza Polkomtel lub ze zmodyfikowanym oprogramowaniem.
Należy wejść w „Ustawienia" → „Sieć komórkowa" → i sprawdzić „Połączenie VoLTE"
Z pozycji ustawień telefonu możesz zarządzać funkcjonalnością - włączać ją i wyłączać. W zależności od sytemu operacyjnego podane ustawienia mogą znajdować się w innym miejscu.
Dla Klientów ofert abonamentowych spełniających warunki korzystania z technologii VoLTE aktywacja usługi odbywa się automatycznie natomiast w przypadku gdy to nie nastąpi usługę można aktywować samodzielnie.
W przypadku ofert abonamentowych aktywację usługi VoLTE można zlecić:
- wysyłając SMSa na numer 2601 w treści wpisując WlaczVoLTE
- dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta pod numer +48 601102601 (z dowolnego telefonu)
W przypadku ofert na kartę:
- wpisując krótki kod *101*11*1317# i naciskając zieloną słuchawkę
Jeśli aktywacja usługi się nie powiedzie sprawdź czy nie posiadasz usługi kolidującej.
Usługa VoLTE nie zostanie aktywowana, jeśli Klient korzysta z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM, Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me, Roaming Assistant, VPN, Aplikacyjne Wi-Fi Calling+, ACL (Access List), Wizytówka.
O realizacji połączenia poprzez sieć LTE świadczyć będzie pojawienie się logo LTE w górnej części ekranu telefonu podczas trwania połączenia.
Wówczas połączenie będzie kontynuowane w ramach innej, dostępnej na danym obszarze technologii, tj. 3G czy 2G
Usługa działa na terenie Polski.